Add el nekem ezt a...

Add el nekem ezt a...

Az üzletkötő csak kávézgat, hogy enné meg a fene!!!

Milyen is a sales-es életérzés?

2018. január 12. - Addelnekem

Képtalálat a következőre: „horst fuchs”

Minden sales-es csak csacsog, jópofizik, kávézgat, parolázik, utazgat a céges kocsijával, és persze túl van fizetve - mi gondja lehetne? Kérdezik a munkatársak egymás között, magukban, de sokszor (félig) viccesen szemtől-szembe is. Kérdezi ezt mindenki, aki sosem dolgozott üzletkötőként, egyszer emelte fel úgy a kagylót, hogy: "Fekete Péter vagyok a Veddeztmeg Kft-től, és a kereskedelmi illetékessel szeretnék beszélni, beszerzési (vagy mi a szösz) ajánlatot szeretnék tenni cégüknek".

Igen, erre születni kell. Nem, nem tudunk mindig jópofát vágni a kudarchoz. 

Igen, sok az elutasítás. Nem, nem csak kávézgatásból áll.

Igen, lehet szeretni. Nem, nem megbecsült szakma.

Igen, megéri. Igen, lehet jól csinálni. Igen.

Sok esetben hullámvasútnak érezzük a melónkat. Az is. Bizonyára létezik olyan terület, és létezik olyan superhero értékesítő, aki megkereséseinek döntő hányadát, de legalább a felét sikerrel, üzletkötéssel zárja, de ritka, mint a fehér holló. Még a sikeres üzletembereknél is jópár megfeneklett értékesítői próbálkozás, kudarcba torkollt találkozó jut egy fényes trófeára. No de itt jön a képbe az 'Igen, megéri' állítás mögötti tartalom. Egy saját példával illusztrálva:

A beszerzési vezetőt negyedik hónapja szeretnéd elérni. Többször lepattantál a recepciós kolléganőről, aki alapvetően ellenséges minden "ügynökkel", bárkivel is szeretné az felvenni a kapcsolatot a cégüknél. Ismerősöd persze ennél a vállalatnál nincs, vagy aki valahogy beajánlana, így "cold call" révén vagy kénytelen ostrom alá venni a jégfalat.

Aztán egyszer véletlenül maga a toronyba zárt királylány, - aki jelen esetben férfi -, a beszerzési manager úr veszi fel a kagylót.. Itt az idő! Sikerül is időpontot egyeztetni vele, nyitott, kedves, érdeklődő. Két nap múlva fogad. Felkészülsz a cégből, a beszélgetőpartneredből, a napi pletykákból, Új-Zéland gazdasági helyzetéből... A megbeszélés sikeres, (nem is meglepő, hiszen hihetetlenül szimpatikus pofaszerkezettel és fellépéssel rendelkezel), és minden információ adott egy profi ajánlat elkészítéséhez. Ekkor támad fel ellened a céges policy-ben vagy munkatársi patópálságban megbúvó szküllák és kharübdiszek hada. De Téged sem para-fából faragtak, nem ijedsz meg! Lenyomsz egy könyököst a logisztikának, arcon térdeled a termelésvezetőt, és tiszta az út. Még egy iszapbirkózás a LEENDŐ ügyféllel az árazáson, és... (nyilván leendő, különben minek vesztél össze kétszer az anyáddal, háromszor a pároddal az elmúlt hetekben)

Két nap csendes várakozás. A randi után sem írsz rögtön "na bejövök neked?" üzenetet a kiszemeltnek. Megjött a mail. ACCEPTED! Aztajómindenségit, megvaaaan! Megééértee!

Képtalálat a következőre: „satisfied sales people”

Megérte (?)

Remélem, átjött az illusztrációm. Lehetsz call centeres, területi képviselő, sales executive, üzletkötő, key account manager, vagy biztosítási ügynök, bizonyára hasonlóan érzel. Akár így van, akár nem, akár ez a melód, akár nem, tisztelj meg kérlek egy kommenttel! Kíváncsian várom.

Köszönöm.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://addelnekem.blog.hu/api/trackback/id/tr5313569373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babosors 2018.01.16. 19:21:30

Frappáns, vicces!!!! A végére szinte meg is sajnáltam a "szélseseket". De legalábbis már kevesebb kávésbögrét látok a szemem előtt, amikor erre a munkakörre gondolok!
Még pár ilyen bejegyzés és teljesen másként tekintek erre a rétegre
süti beállítások módosítása